امدادرسانی هلال احمر به ۲۵۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک  

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم‌های هلال احمر از شهرستان‌های طارم و زنجان برای ۲۵۰ خودروی گرفتار در برف وکولاک امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - موسوی گفت: با وقوع کولاک شدید در جاده زنجان – طارم نخستین تیم عملیاتی هلال احمر از شهرستان طارم در ساعت ۱۴ ظهر دیروز برای امدادرسانی به خودرو‌های گرفتار در این مسیر اعزام شدند.

او می گوید: با شدت گرفتن کولاک و گرفتار شدن شمار زیادی از خودرو‌ها در کولاک برف ۲ تیم عملیاتی دیگر از هلال احمر طارم و ۹ تیم نیز از زنجان برای امداد رسانی به جاده شریانی زنجان – طارم اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این خودرو‌ها با ۳۰۰ سرنشین در این شرایط جوی سخت گرفتار شده بودند که ۱۲ تیم عملیاتی هلال احمر اقدام به بستن زنجیر چرخ، رهاسازی به خودرو‌ها کردند.

به گفته موسوی برای این افراد در راه مانده خرما، نان و بیسکویت توزیع شد.

او می گوید: تعدادی از امدادگران هلال احمر برای اسکان اضطراری اقدام به انتقال سرنشینان با آمبولانس به قهوه خانه بادامستان کرده و تیم‌های دیگری نیز اقدام به بستن زنجیر چرخ و رهاسازی خودرو‌ها می‌کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تعدادی از امداگران نیز سرنشینان را به سه راهی طارم منتقل کرده و سپس از طریق مینی بوس‌های هلال احمر به حسینیه اعظم زنجان هدایت و اسکان دادند.

به گفته موسوی عملیات امدادرسانی تیم‌های هلال احمر در این مسیر ارتباطی از ساعت ۱۴ ظهر روز چهارشنبه ۲۹ دی آغاز شده و تا ساعت ۲ بامداد امروز ادامه داشت.

او می گوید: در این عملیات‌ها با هماهنگی‌های انجام شده سپاه انصارالمهدی (عج) استان نیز ۱۲ دستگاه خودروی کمک دار برای انتقال در راه ماندگان به حسینیه اعظم به کمک هلال احمر آمدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با هماهنگی مدیریت بحران استانداری زنجان نفربر‌های تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان آماده باش شدند تا در صورت نیاز از ظرفیت آن‌ها برای امدارسانی استفاده شود.

موسوی می گوید: با توجه به اینکه فوریت‌های پزشکی در جاده زنجان – طارم پایگاه فعالی دارد این تیم‌ها نیز خدمات درمانی و مراقبت از زنان باردار، افراد سالخورده و کودکان را انجام دادند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این عملیات‌ها با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، نیروی انتظامی و پلیس راه استان انجام شده است.

به گفته موسوی عملیات امدادرسانی و انتقال سرنشینان گرفتار در برف و کولاک جاده شریانی زنجان – طارم با حضور و مدیریت مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در این مسیر ارتباطی انجام شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.